Integritetspolicy
Behandling av personuppgifter (GDPR)
I den här integritetspolicyn förklarar vi hur vi samlar in, använder, lämnar ut och lagrar dina personuppgifter samt hur vi i övrigt säkerställer att dina personuppgifter behandlas enligt gällande regelverk. Integritetspolicyn gäller för dig som kund, leverantör, eller annan intressent i förhållande till oss.
Personuppgiftsansvar
Ansvarig för hanteringen av personuppgifter är till All about Workplace AB, org nr 559443–9746.
Kontaktuppgifter
Vill du kontakta oss kan du nå oss på följande sätt: info@allaboutworkplace.se, telefon 0722166772 eller genom att skicka ett brev till All about Workplace AB, Barents väg 86, 136 58 Vega. Det kan du göra om du till exempel vill utöva dina rättigheter.
Dina rättigheter
När dina personuppgifter används av All about Workplace har du flera rättigheter. Du kan begära att få ett registerutdrag, rättelse, radering, göra invändningar och begära att vi begränsar personuppgifterna. Läs mer om dina rättigheter på Integritetsskyddsmyndighetens hemsida www.imy.se. Om du har synpunkter på behandlingen av dina personuppgifter har du rätt att lämna klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten. Vi hoppas att du hör av dig till oss först, så att vi får en chans att försöka rätta till eventuella problem.
Personuppgifter som behandlas
Många personuppgiftsbehandlingar inom vår verksamhet grundar sig på att vi utför en uppgift i ett avtalsförhållande. Det förekommer också att vi hanterar personuppgifter för att fullgöra våra skyldigheter för att uppfylla en rättslig förpliktelse eller efter en intresseavvägning. Vi behandlar personuppgifter för följande ändamål.
Kunduppdrag
I syfte att utföra uppdrag åt företag, myndigheter eller ideella föreningar och hantera överenskommet kunduppdrag behandlas personuppgifter såsom för- och efternamn, e-postadress, adress, telefonnummer, yrkestitel, korrespondens mellan oss, teknisk information om hur du har interagerat via e-post och webb.
Behandlingen är nödvändig för att tillgodose All about Workplace behov av att kunna genomföra avtalat uppdrag, hantera kundförhållandet och förbättra kunderbjudandet. Vi behandlar personuppgifterna med stöd av avtal.
Personuppgifterna lagras så länge affärsrelationen varar men personuppgifter som inte längre är aktuella raderas frekvent eller vid uppgift om att du inte önskar att bli kontaktad eller annars vill att dina uppgifter raderas. Vissa personuppgifter lagras längre om de behövs för att följa lagkrav eller för att bevaka rättsliga intressen.
Kundkontakter potentiella kunder
I syftet att utveckla och bibehålla affärsrelationen med nya kunder behandlas personuppgifter såsom för- och efternamn, e-postadress, adress, telefonnummer, yrkestitel, korrespondens mellan oss, teknisk information om hur du har interagerat via e-post och webb.
Behandlingen är nödvändig för att tillgodose All About Workplace behov av att kunna utveckla och bibehålla affärsrelationer med nya kunder. Vi behandlar personuppgifterna med stöd av en intresseavvägning och All about Workplace berättigade intresse av att upprätthålla en affärsrelation med dig och kommunicera med dig. Vill du veta mer om hur vi gjort denna intresseavvägning kan du kontakta oss.
Vi lagrar uppgifterna i två år efter avslutad affärsrelation.
Hantera leverantörer
I syfte att ingå, administrera och fullgöra avtal med leverantörer eller samarbetspartners behandlas personuppgifter om dig som kontaktperson eller anställd, såsom namn och kontaktuppgifter korrespondens mellan oss, teknisk information om hur du har interagerat via e-post och webb samt IP-adress och webbläsarinställningar. Behandlingen är nödvändig för att fullgöra avtalet med leverantören och samarbetspartnern.
Personuppgifter beträffande dig som kontaktperson eller anställd hos våra potentiella leverantörer, kan även komma att behandlas i syfte att samla in och utvärdera anbud i upphandlingar. Den rättsliga grunden för behandlingen är förberedelse till avtal. Om anbudet leder till avtal är den rättsliga grunden avtal.
Vi lagrar uppgifterna i två år efter avslutad leverantörsrelation.
Hantering av bokföring och skatter
I syfte att hantera ekonomiska transaktioner i bokföring och redovisning exempelvis administrera fakturor, betalningar och redovisa skatter behandlas personuppgifter såsom för- och efternamn, e-postadress, adress, telefonnummer och faktureringsuppgifter.
Behandlingen är nödvändig för att fullgöra krav enligt bokföringslagen och mervärdesskattelagen. Vi behandlar personuppgifterna med stöd av rättslig förpliktelse.
Personuppgifterna lagras uppgifterna i 7 år efter det att underlaget skapades eller så länge som bokföringsskyldighet föreligger i övrigt.
Hantera rättsliga anspråk
Vi kan komma att behandla personuppgifter om dig i samband med handläggning av rättsliga anspråk, som du, personligen eller för ett företag, riktar mot All about Workplace. Behandlingen sker då i syfte att utreda och ta ställning till ditt krav. Omvänt kan personuppgifter komma att behandlas i syfte att handlägga rättsliga anspråk som All about Workplace kan ha på en person eller ett företag. Den behandlingen är nödvändig för det berättigade intresset att fastställa, göra gällande och försvara rättsliga anspråk.
Vi raderar personuppgifterna i 10 år efter avslutad anställning.
Om vår webbplats och cookies
När du besöker All about Workplace används endast cookies som är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera. Dessa cookies säkerställer grundläggande funktioner och säkerhetsfunktioner på webbplatsen, anonymt.
Cookie som används: ARRAffinity
Denna cookie sätts av webbplatser som körs på Windows Azure molnplattform. Den används för belastningsbalansering för att se till att förfrågningar om besökarsidor dirigeras till samma server i valfri surfsession.
Webbplatsen och all data som genereras på vår webbplats, lagras inom EU/EES. Bland annat tas daglig backup och försök till obehörig åtkomst loggas och övervakas.
Sociala kanaler
När du interagerar med oss i sociala kanaler såsom Instagram och LinkedIn kan vi komma att behandla dina personuppgifter såsom namn, profilbild och andra personuppgifter som du väljer att ange i kommentarsfält eller i direktmeddelanden. Vi använder oss av sociala kanaler för i huvudsak journalistiska ändamål, det vill säga att informera, utöva kritik och väcka debatt i samhällsfrågor som är av betydelse för allmänheten.
Vi raderar uppgifterna kontinuerligt och senast efter ett år.
Utlämnande av personuppgifter
Personuppgifter kan komma att lämnas ut om det är nödvändigt för att följa lagkrav eller krav från myndigheter, för att tillvarata All about Workplace rättsliga intressen eller för att upptäcka, förebygga eller uppmärksamma bedrägerier och andra säkerhets eller tekniska problem. Vi vidarebefordrar, säljer eller byter aldrig dina personuppgifter för marknadsföringsändamål och vi strävar alltid efter att behandla dina personuppgifter inom EU/EES. Kontakta oss om du vill veta specifikt till vem vi lämnar ut uppgifter.
Skydd av personuppgifter
Vi har vidtagit tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda dina personuppgifter från förlust, manipulation och obehörig åtkomst. Vi anpassar fortlöpande våra säkerhetsåtgärder i enlighet med framstegen och utvecklingen på det tekniska området.